v. 20 n. 4 (2020): Outubro/Dezembro

Publicado: 2020-11-24

EDITORIAL

  • Editorial

    José Edson Lara
    1-2
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.2042

EDITORIAL INGLES

  • Editorial

    José Edson Lara
    3-4
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.2043

EDITORIAL ESPANHOL

  • Editorial

    José Edson Lara
    5-6
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.2044

ARTIGO

  • Improving predictive maintenance benefits from online monitoring of spindles: case study in woodworking machine tool

    Thyago Bachim, Mauro Luiz Martens, Salvatore Digiesi, Douglas Favero Trindade, Bruno Ricci
    7-34
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.2009
  • A associação da qualidade dos serviços prestados na intenção de reutilização da oficina de concessionárias automotivas autorizadas

    Emerson Soares Souza de Oliveira, Aridelmo Teixeira
    35-59
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.1996
  • Accurate radial basis functions technique for competitive and efficient solutions of non-linear Black-Scholes equations

    Vinícius Magalhães Pinto Marques, Gisele Tessari Santos, Mauri Fortes
    60-83
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.2040
  • Fuzzy prioritization of suppliers with project procurement planning using the Meta-Heuristic method

    Shervin Zabeti Targhi, Seyed Azim Hosseini
    84-107
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i3.1778
  • Descoberta de conhecimento em base de dados de absenteísmo trabalhista com uso de inteligência computacional

    Ricardo Pinto Ferreira, Andréa Martiniano, Domingos Napolitano, Renato José Sassi
    108-135
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.1309
  • Uma análise comparativa sobre a rentabilidade de investimentos em BITCOINS

    Rubens Teixeira rts, Katia Eliane S. Avelar, Maria Geralda De Miranda
    136-152
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.1545
  • Satisfação no trabalho: Estudo longitudinal em uma Organização Pública de Ensino Superior

    Jefferson Lopes La Falce, Aline De Paula Martins, Cristiana Fernandes De Muylder, Daniel Jardim Pardini
    153-175
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.1535
  • A relationship between technostress, satisfaction at work, organizational commitment and demography: evidence from the Brazilian public sector

    Danilo Magno Marchiori, Ana Carolina Siqueria Felix, Silvio Popadiuk, Emerson Wagner Mainardes, Ricardo Gouveia Rodrigues
    176-201
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.1919
  • Proposta de indicadores de respostas estratégicas às pressões institucionais para a sustentabilidade em empresas internacionalizadas

    Maríndia Brachak dos Santos, Flavia Luciane Scherer, Nathália Rigui Trindade, Maíra Nunes Piveta
    202-226
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.1920
  • Evolution of studies on Real Options Theory in health sector

    Milena de Cássia Rocha, Márcio Augusto Gonçalves, Yuri Lawryshyn
    227-244
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.1990
  • Investigating Human Resource Empowerment Strategy at the Secretariat of Meshrano Jirga of the National Assembly of the Islamic Republic of Afghanistan

    Mohammad Javadi, Amini Mohammad Taghi
    245-267
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i1.1642

RELATO TÉCNICO

  • Um estudo dos fatores críticos de sucesso em projetos de TI gerenciados por abordagens ágeis em uma instituição financeira

    Pedro Jose Martins Alvarez Fernandes, Roque Rabechini Jr.
    268-283
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.1939
  • Qualitative methods of analysis: an example of Atlas.TI™ Software usage

    Celia Maria Ronzani, Priscila Rezende da Costa, Luciano Ferreira da Silva, Angélica Pigola, Eliane Martins de Paiva
    284-311
    DOI: https://doi.org/10.20397/2177-6652/2020.v20i4.1994