Influence of regulation of CAPES (Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nivel Superior) in strategic management of educational projects

Autores

  • Gislaine Cristina dos Santos Teixeira Universidade Nove de Julho
  • Emerson Antonio Maccari Universidade Nove de Julho
  • Cibele Barsalini Martins Universidade Federal de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.20397/2177-6652/2016.v16i2.951

Palavras-chave:

Gestão de Instituições de Ensino Superior, Sistema de Avaliação CAPES, Projetos Educacionais, Pós-graduação stricto sensu

Resumo

InBrazil, graduate courses are subject toCAPESregulation. The accreditation requirement and the desire of a good score in the evaluation system have been considered the main driver for the programs' strategies. To contribute to discussions about improvement of management in the graduate programs, we aim to answer the following question: How the regulations imposed byCAPEScan influence the educational projects´ strategic management? This research is classified as qualitative and descriptive. We use case study as a method to analyze an Administration graduate program. The main results indicate that the unit of analysis is characterized as a complex organization and theCAPESregulation has been incorporated into its strategy, which was considered as the main driver for its projects and actions.

Biografia do Autor

Gislaine Cristina dos Santos Teixeira, Universidade Nove de Julho

Doutoranda em Administração pela Universidade Nove de Julho e Mestre em Gestão de Projetos pela mesma universidade.

Emerson Antonio Maccari, Universidade Nove de Julho

Doutor em Administação pela USP

Cibele Barsalini Martins, Universidade Federal de Santa Catarina

Doutora em Administração pela Universidade Nove de Julho

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Publicado

2016-08-31

Como Citar

Teixeira, G. C. dos S., Maccari, E. A., & Martins, C. B. (2016). Influence of regulation of CAPES (Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nivel Superior) in strategic management of educational projects. Revista Gestão & Tecnologia, 16(2), 238–259. https://doi.org/10.20397/2177-6652/2016.v16i2.951

Edição

Seção

SEÇÃO NACIONAL